Smoke
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
PortalIndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uitleg: Hoe RPG je?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kavuq
Admin en beschermer
Kavuq


Aantal berichten : 11
Points : 14
Registratiedatum : 09-02-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : In jouw hoofd >:]

Over jouw smokae/mens
Leeftijd: 5000 years already
Geslacht: Vrouw
Relatie: I don't think that will work out.. O_o

Uitleg: Hoe RPG je? Empty
BerichtOnderwerp: Uitleg: Hoe RPG je?   Uitleg: Hoe RPG je? Icon_minitimeza feb 12, 2011 10:02 am

Smoke is een Forum RPG, of Forum Role Playing Game. In zo'n RPG moet je de acties van jouw personage typen, in plaats van met een poppetje rondlopen. Maar je zult je vast afvragen hoe je dan moet RPGen. Het is heel simpel.

Schrijf in de derde persoon.
Oftewel, gebruik 'Hij', 'Zij', 'Het' of de naam van jouw personage. Zorg ervoor dat je dat laatste niet te vaak doet, het ziet er een beetje raar uit.
Dus, doe dit niet: Ik liep de grote kamer binnen. "Wauw," zei ik.
Maar dit: Ze/Hij/Naam liep de grote kamer binnen. "Wauw," zei ze/hij/naam.
Sommige mensen schrijven echter wel in de ik-persoon. Zij vinden het dan makkelijker om langere, mooiere posts te maken. Dit mag eigenlijk niet, maar ik zal hier niet op in gaan.

Schrijf in de verleden tijd.
Dus, doe dit niet: Hij glimlacht. "Hallo," zegt hij.
Maar dit: Hij glimlachte. "Hallo," zei hij.

Probeer om lange posts te maken. Als het kan, 4 regels.
Dus, doe dit niet: Lala liep op straat. Opeens kwam ze Lolo tegen. "Hallo," zei Lala.
Maar dit: Lala liep op straat. Soms keek ze naar de huizen. Die waren groot! Waarom woonde ze niet in zo'n huis? Waren ze te groot om in je eentje in te wonen? Opeens voelde ze dat ze tegen een lichaam aan botste. Lala viel op de grond, maar stond snel weer op. Ze zuchtte geërgerd en staarde naar de grond, alsof ze zich zojuist tegen een tafel had gestoten. Lala hief vervolgens haar hoofd omhoog, dat ervoor zorgde dat ze recht in de ogen keek van de persoon waar ze zojuist tegenaan had gebotst. Maar dat was Lolo! "Hallo," begroette Lala hem met een warme glimlach op haar gezicht. Ze was blij dat ze hem weer zag.

RPG in normaal Nederlands. Probeer op je ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) te letten.
Dus, doe dit niet: Z3 83g0n t3 1@gn.
Maar dit: Ze begon te lachen.

Gebruik hoofdletters en leestekens, als het kan op de juiste plek.
Dus, doe dit niet: hij begon te lachen ik zal je wel helpen je moet het me alleen vragen zei hij
Maar dit: Hij begon te lachen: "Ik zal je wel helpen, je moet het me alleen vragen," zei hij.

En verder..
- Als je persoon iets zegt, dan gebruik je aanhalingstekens ("")
- En als jouw personage iets denkt, dan gebruik je [i.][/i.], zonder de puntjes. Je moet de tekst er middenin plaatsen.

Dus dat is in grote lijnen het RPGen. Probeer drie à vier volle regels te krijgen, dan ben je al redelijk goed op weg! Het is trouwens helemaal niet erg als je een foutje maakt bij het RPGen, als je het maar niet te vaak doet! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://smoke.actieforum.com
 
Uitleg: Hoe RPG je?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uitleg: Hoe en wat?
» Uitleg: Accountmarkt
» Uitleg: Verhaallijn
» Uitleg: Smokae
» Uitleg: Mensen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Smoke :: Off-Game :: Everlasting Words :: Regels en uitleg-
Ga naar: